Šiuolaikiniuose automobiliuose gausu pačių įvairiausių dalių, detalių, kurių nebuvo ankstesnių modelių automobiliuose. Šiuolaikinėse transporto priemonėse viskas automatizuota, kompiuterizuota, žmogus turi įdėti kur kas mažiau pastangų norėdamas užvesti ir vairuoti savo automobilį. Tačiau kai elektronika, mechanizmai ima gesti, tai sukelia nemažai nemalonumų, be to, kai kurie gedimai „kerta“ per kišenę. Šįkart išsamiau pakalbėsime apie turbinas ir jų remontą.
Turbina – tai tokia automobilio dalis, kuri suteikia jam galios, dėl to automobilis įsibėgėja kur kas greičiau. Nuspėti, kad automobilis su turbina, galima labai paprastai. Tą dažniausiai rodo užrašas „turbo“, paprastai esantis automobilio priekyje arba gale. Norint, kad automobilis būtų greitesnis ir galingesnis, reikia jam duoti daugiau „maisto“ – kuro ir deguonies. Tuo tarpu turbinos yra varomos išmetamųjų dujų. Šios dalys sujungtos su kompresoriais, pumpuojančiais orą į variklį. Kuo daugiau kuro sudeginama, tuo daugiau išmetamųjų dujų gaunama. Dėl to automobilis įgauna ir daugiau galios. Viskas gerai kol gerai, tačiau kai ši svarbi automobilio sistemos dalis sugenda, būtinas tampa turbinų remontas.
Turbinų veikimo principas yra ganėtinai sudėtingas, todėl šiame straipsnyje to neakcentuosime. Aišku viena – norint, kad karštis, kurį išskiria turbinos mechanizmas, nesugadintų, kitais būdais neigiamai nepaveiktų automobilio variklio metalinių detalių, reikia laiku keisti automobilio alyvą. Šiuo atveju ją geriausia pakeisti, kai automobilis nuvažiuoja apie 5000 kilometrų, o ne kaip įprastai 10 tūkst. ir daugiau. Tai ypač svarbu, jei naudojami tepalai – pusiau sintetiniai ir pigesni. Esant aukštai temperatūrai, sena, sunaudota alyva dega ir tokiu būdu palieka apnašų linijose. Dėl šios priežasties turbinos genda, ir joms tampa būtinas remontas, kuris, kaip žinia, yra ganėtinai brangus. Todėl ekspertai pataria naudoti ne pusiau sintetinę, bet visiškai sintetinę alyvą, sumažinančią ir visai panaikinančią tikimybę, kad sistemoje atsiras apnašų.
Taigi įspėjama, kad taupyti tepalų ir degalų sąskaita neberta, nes turbinų remontas atsieis tiek, kiek maždaug alyvos kaina keleriems metams. Dar viena nemaža klaida, kurią daro nežinantys vairuotojai – tai per didelė turbinos apkrova. Paaiškinsime plačiau: automobiliu su turbina važiuojate ilgai, valandą ar net kelias, Jūsų greitis yra ganėtinai didelis. Pasiekę kelionės tikslą sustojate, taip mechanizmai nespėja ataušti. Dėl to, kai kelionė baigiasi, sustojus nereikia iš karto išjungti įkaitusio ir „įsiaudrinusio“ variklio. Bent porą minučių variklį dar reikėtų palikti įjungtą – taip bus išvengta perkaitimo ir galbūt turbinos remonto. Toks išugdytas įprotis, tikėtina, padės sutaupyti nemažai lėšų.