Lėktuvai – viena greičiausių ir populiariausių dideliems atstumams įveikti skirtų susisiekimo priemonių. Tačiau, kaip žinoma, lėktuvų bilietai yra ganėtinai brangūs, todėl bandysime panagrinėti jų kainas ir kitus su tuo susijusius niuansus. Nemažai žmonių yra susidūrę su gana prieštaringa situacija, pavyzdžiui, ieškant bilietų, skirtingų kompanijų tie patys bilietai parduodami skirtingomis kainomis, nors sutampa išvykimo ir grįžimo laikas, klasė bei kiti panašūs dalykai. Taip pat žmonės susiduria su situacija, kai įprastas skrydis kainuoja net dvigubai ar trigubai brangiau, nei kad kelionė lėktuvu su pigių skrydžių bendrove, taigi pastarieji skrydžiai pasirenkami kur kas dažniau. Kainų variacijas lemia nemažai faktorių. Lėktuvo bilietų kainas sudaro įvairios paslaugos, kurias vienos bendrovės teikia, o kitos – neteikia.
Skrydžių kainas nustato ir oro uostai, oro bendrovės, tarpininkaujantys bilietų pardavėjai, tarp jų ir interneto portalai, teikiantys skrydžių rezervavimo paslaugas, kelionių agentūros, skrydžius organizuojančių bendrovių bilietų kasos ir taip toliau. Taigi visa tai lemia ir skirtingas lėktuvų bilietų kainas. Įprastai į bilietų kainą įeina visos su skrydžiu susijusios išlaidos: degalai, lėktuvo amortizacija, skrydžio įgulos darbas, oro navigacijos paslaugos ir pan. Tai yra vadinamasis bilieto tarifas, kurį lemia visos išvardintosios išlaidos. Lėktuvų bilietai įkainojami kiek kita tvarka, nei kad autobusų ar traukių bilietai. Skrydžius organizuojančios bendrovės tarpusavyje konkuruoja, tad prie fiksuotų kainų jos nėra linkusios prisirišti. Lėktuvų keleiviai tvirtina, kad logiška, suskaičiavus, kiek kainuoja skrydis ir visos administracinės išlaidos, bilietų kainas pateikti padalinus kaštus ir pelną iš sėdimų vietų lėktuve skaičiaus, tačiau tokia logika beveik niekas nesivadovauja.
Į lėktuvų bilietų kainą įtraukiami ir kuro, bagažo bei oro uosto mokesčiai, kuriuos kiekviena skrydžių bendrovė ir oro uostai nustato individualiai. Pavyzdžiui, skrendant į Londoną, kur kas brangiau kainuos nuskristi į oro uostą, esantį arčiau centro, nei į tą oro uostą, kuris yra miesto pakraštyje ar netgi visai už miesto. Todėl lėktuvų bilietai gali kainuoti visiškai skirtingas sumas. Kartais pasikliaujama ir pigių skrydžių bendrovėmis, tačiau tenka pastebėti, kad jos taiko labai daug papildomų mokesčių, pavyzdžiui, pasirinktos vietos lėktuve mokestį, kreditinės kortelės mokestį ar papildomo bagažo mokesčius. Tad skrydžio kaina, sudėjus visus papildomus mokesčius, gali išeiti ganėtinai aukšta ir prilygti įprastų bilietų įkainiams. Šiandien lėktuvų bilietai vis brangesni darosi ir dėl nuolat brangstančio aviacinio kuro, tačiau kai kurios bedrovės, nenorėdamos prarasti klientų, kainų taip sparčiai didinti neskuba.